Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Hungarian
Kategóriák / Termékek

Vásárlási feltételek; ÁSZF

Általános szerződési feltételek

  1. Az Üzemeltető

A www.plazaweb.hu domainhez tartozó weboldalon elérhető internetes áruház (továbbiakban: Webáruház) üzemeltetője az

MOROPEX Trade Kft  

Székhelye: 1138 Budapest, Szekszárdi u 17 Ü-3
Adószám: 23347500-2-41
Cégjegyzékszáma: Cg. 01-09-961296
Bejegyző bíróság megnevezése:  Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Weboldala:  https://www.plazaweb.hu
E-mail címe: ugyfelszolgalat@plazaweb.hu
Telefonszáma: 06705510552; (továbbiakban: Üzemeltető).

 

Tárhely szolgáltató:

Tárhely szolgáltató neve: 

ShopRenter.hu Kft.

Postacíme:  4028 Debrecen, Kassai út 129.
Telefonszáma:  +36 1 234 5011
E-mail címe:  info@shoprenter.hu
Weboldala:  https://www.shoprenter.hu/
Székhelye:  4028 Debrecen, Kassai út 129.
Adószáma:  23174108-2-09
Cégjegyzékszáma:  09-09-020636
Bejegyző bíróság megnevezése:  Hajdú Bihar Megyei Bíróság

 

 

Kérjük, hogy amennyiben Vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Webáruháznak, úgy figyelmesen olvassa el a jelen Általános szerződési feltételeket, valamint Adatvédelmi nyilatkozatunkat és kizárólag abban az esetben vegye igénybe Webáruház-szolgáltatásunkat, amennyiben e dokumentumokban foglaltakkal egyetért és magára nézve kötelezőnek fogadja el.

Jelen Általános szerződési feltételek nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

Az információk tulajdonjoga 

Kijelentjük, hogy az MOROPEX Trade Kft birtokolja az oldalainkon látható információkat. A www.plazaweb.hu oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos továbbá a tőlünk származó információk, cikkek árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.

  1. Az Általános szerződési feltételek tárgya

A jelen Általános szerződési feltételek (továbbiakban: ÁSZF) az Üzemeltető és az Üzemeltető által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Üzemeltető és Vásárló a továbbiakban együttesen: Felek).

A Vásárló a Webáruházban előzetes regisztrációt követően vagy regisztráció nélkül, virtuális módon – online vásárlás keretében – választhatja ki és rendelheti meg az általa kiválasztott terméke(ke)t. A Webáruházban megjelenített termékek kizárólag online, házhoz történő kiszállítással rendelhetőek meg, személyes átvételre jelenleg nincs mód. Az Üzemeltető és alvállalkozói arra törekednek, hogy a Webáruházban a Vásárló által kiválasztott és megrendelt terméket tartalmazó küldemény a lehető legrövidebb időn belül kiszállításra kerüljön a Vásárló által megjelölt szállítási címre, illetve a Vásárló által kiválasztott átvevőpontra

A Felek között létrejövő szerződés nyelve a magyar.

A Webáruházban megvásárolható termékek köre: általános

A termékek az alábbi kategóriákba sorolhatóak be: általános

A Webáruházban engedélyköteles termékeket nem árusítunk.

  1. Az ÁSZF hatálya

A jelen ÁSZF Vásárló által történő elfogadása a Webáruház-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. Az ÁSZF elfogadásának minősül, ha a Vásárló a szolgáltatást igénybe veszi, azaz regisztrálja magát vagy elküldi megrendelését. Amennyiben az utolsó belépés óta eltelt idő alatt az ÁSZF módosult, a Vásárló a változásokról belépéskor értesül, és következő rendelése leadása előtt azt újra el kell fogadnia.

Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et részben vagy egészben bármikor módosítsa. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg az Üzemeltető a Webáruház-szolgáltatást biztosítja.

  1. A Webáruház-szolgáltatás területi kiterjedése

Az Üzemeltető által fenntartott adathálózati kezelői felület az adathálózat (internet) sajátosságai miatt mind belföldről, mind külföldről elérhető. Az Üzemeltető azonban kizárólag Magyarország területére címzett megrendeléseket fogad el.

Magyarország területén kívüli postai, illetve egyéb címre történő szállítás tehát nem lehetséges, minden ilyen megrendelés és a regisztráció, annak ellenére hogy a regisztráció és a rendelés lehetősége ettől függetlenül fennáll, érvénytelennek minősül, és törlésre kerül.

Külföldi utas áfa visszatérítést társaságunknál nem tud igényelni, nincs személyes ügyintézésre lehetőség ezért nem töltünk ki ilyen nyomtatványt

  1. A regisztráció

A regisztrációhoz az alábbi adatok megadása szükséges:

- Név

- Szállítási cím

- Számlázási cím

- Elektronikus levelezési cím

- Telefonszám

Választhatóan megadható adatok:

- Egyéb közlendő

- Számlázási cégnév

Az első bejelentkezéshez szükséges jelszót a rendszer generálja és e-mailben elküldi a Vásárlónak. Ezt a jelszót a Vásárló belépés után bármikor módosíthatja.

A Vásárló köteles a regisztráció során a valóságnak megfelelő és teljes információt közölni a regisztrációs adatlap kérdéseire vonatkozóan, illetve a regisztrációs adatokat változás esetén megfelelően frissíteni. A Vásárló által nyújtott adatok valótlansága, hiányossága vagy pontatlansága, illetve a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek vagy a vonatkozó jogszabályok megsértése esetén az Üzemeltetőnek jogában áll részlegesen vagy teljes mértékben felfüggeszteni, vagy megszüntetni a Vásárló hozzáférését.

A megrendeléssel vagy a regisztrációval összefüggésben más személyes adatainak megadása esetén az ilyen személyes adatokat továbbító személyt terheli a felelősség az adatkezeléshez szükséges hozzájárulás beszerzéséért, és a jogszerű adatkezeléshez szükséges tájékoztatás megadásáért. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a más személyes adataival való visszaélés jogellenes.

  1. Adatvédelem

A Vásárló által megadott adatok Üzemeltető általi kezelésével, tárolásával, felhasználásával, védelmével kapcsolatosan kérjük, hogy tanulmányozza át az Üzemeltető Adatvédelmi nyilatkozatát. Amennyiben a Vásárló a szolgáltatást igénybe veszi, azaz regisztrálja magát, úgy az egyben az Adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak Vásárló általi elfogadását is jelenti.

  1. A szerződés létrejötte

       Szerződés: az Eladó és a Vásárló között a Weboldalon megjelenített termékek és szolgáltatások értékesítése/megvásárlása tárgyában a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint, az Eladó és a Vásárló egyidejű fizikai jelenléte nélkül jön létre.A szerződés a Webáruház internetes felületén történő regisztrációval, a jelen ÁSZF elfogadásával jön létre. A Webáruházban való vásárlás feltétele a regisztráció. A megrendelések akkor jönnek létre, amikor a Vásárló a megrendelést végső formájában jóváhagyja. Az Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a regisztráció adatainak valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, az adatokat törölje, és az ezekkel az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek tekintse.

A regisztráció során a Vásárló adatai megadása után rendelkezik a rendelés leadásának lehetőségével. A Vásárló a termékkínálatból bejelentkezés nélkül szabadon válogathat, azokat kosarába helyezheti.

A Vásárló felhasználói nevével és jelszavával tud bejelentkezni a Webáruházba, a bejelentkezés nélkül kosarába gyűjtött termékeket bejelentkezéskor a rendszer helyezi a Vásárló személyes kosarába. 

Hibás ár esetén ha a webáruházban pl: 23000.- forint helyett 2300, 230 vagy 23 forintért rendelhető meg egy termék, úgy nyilvánvaló, hogy ezek az árak meg sem közelítik a valós piaci árat – így feltételezhetően valamilyen hiba miatt – így a webáruháznak nincs teljesítési kötelezettsége, törölheti a rendelést.

A megrendelés menete

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.

2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma, ha ez nem történne meg válassza a „kosár frissítése” gombot.

3. Szállítási/fizetési mód kiválasztása.

4. Megrendelés

5. Szállítási/Számlázási, illetve a belépési adatok megadása/Amennyiben már regisztrálta magát, akkor be tud lépni. (Ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül sor a termék szállítására és a számla kiállítására!)

6. Az adatok megadását követően a „Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. (pl.: egyéb közlendő)

7. Elektronikus levélben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.

A kiszállítás során legfeljebb 40 kg (negyven kilogramm) súlyú termékek kerülnek kiszállításra a GLS-sel. Az elektronikus levélben történő visszaigazolás kézbesítésének elmaradását okozhatja a hibásan megadott elektronikus levélcím, vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége. Az Üzemeltető a Vásárló által hibásan megadott elektronikus levélcím és a postafiókhoz tartozó tárhely telítettségének következményeiért nem tartozik felelősséggel.

 A weboldalon feltüntetett termékleírások és képek csupán tájékoztató jellegűek. Az Üzemeltető mindent megtesz annak érdekében, hogy az adatok a valóságnak megfeleljenek. Az esetleges elírásokért az Üzemeltető semmilyen felelősséget nem vállal.

Üzemeltető mindent megtesz annak érdekében, hogy a valóságnak megfelelő termékképet és leírást helyezzen el az oldalon. Egyes esetekben előfordulhat, hogy a képen látható, illetve a valós termék eltér egymástól, amelyért Üzemeltető felelősséget nem vállal. Kérjük, hogy szíveskedjen az illusztrációként feltüntetett képet, illetve az árat egyeztetni a megrendelt termék adataival, esetlegesen felvenni a kapcsolatot az Üzemeltetővel. A feltüntetett bruttó árak magukban foglalják az általános forgalmi adót. Az árak feltüntetése a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendeletben foglaltak figyelembevételével történik. Amennyiben plusz adó terhek kerülnek bevezetésre, melyek jelentős mértékben változtatják meg a termékek árát, abban az esetben üzemeltető tájékoztatja a vásárlót az adók áthárításáról, vásárló minden kötelezettség nélkül elállhat megrendelésétől.
 

A megrendelés visszaigazolása

Az Üzemeltető a megrendelés leadásakor a Vásárló felé haladéktalanul visszaigazolást (rendelés azonosítót) küld a megrendelés felvételének tényéről, amelynek mellékleteként megküldi Vásárló részére a jelen ÁSZF és az Adatvédelmi nyilatkozat hatályos szövegét.

Amennyiben a visszaigazolás a Vásárlóhoz 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló ajánlati kötöttsége megszűnik, illetve mentesül szerződéses kötelezettségeinek teljesítése alól.

Üzemeltető fenntartja a megrendelés teljes egészében történő visszautasításának jogát. Az Üzemeltető a megrendelés teljesítésének megkezdéséig biztosítja a lehetőséget a Vásárlónak megrendelése elektronikus úton történő visszavonására. A megrendelés teljesítésének megkezdésekor a Vásárló elektronikus levélben értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen (az Üzemeltető elérhetőségein) van lehetősége megrendelésének visszavonására.

A megrendelés visszavonását Üzemeltető az alábbiak szerint jogosult elfogadni vagy visszautasítani:

- utánvételes fizetéssel a Szállítónak át nem adott megrendelések vonatkozásában elfogadja;

 - elektronikus úton (bankkártyával) vagy banki átutalással előre történő fizetés esetén a megrendelés visszavonását az utánvételes fizetés szabályai szerint fogadja el azzal, hogy az átutalt vételárat 30 (harminc) napon belül téríti vissza a Vásárlónak, valamint a banki költségek ebben az esetben a Vásárlót terhelik.

  1.  A megrendelés teljesítése

A Vásárló megrendelésének teljesítése érdekében az Üzemeltető a következő adatokat bocsátja a 

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft 2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2. vagy a

FoxPost 1097 Budapest, Táblás u. 36-38. „C” épület részére

Magyar Posta Zrt 1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6. 

Gebrüder Weiss 2330 Dunaharaszti Raktár u 2.

      - Címzett neve

- Szállítási cím

- Egyéb közlendő (lehetséges átvételi időpontok)

- A megrendelés összege szállítási díjjal együtt (utánvételes megrendelés esetén)

- Megrendelő telefonszáma és email címe, egyéb elérhetősége.

A Szállító, illetve Szállító megbízottjai az adatokat szigorúan bizalmasan kezelik.

Szállítási határidő

Szállítási határidő a megrendelés visszaigazolásának Üzemeltető általi elküldésétől számított 3 munkanap (Budapest közigazgatási határán belüli kiszállítás esetén), illetve 4 munkanap (Budapest közigazgatási határán kívüli kiszállítás esetén);. Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a szállítási határidőket a termékkészlettől függően egyoldalúan módosítsa. Ebben az esetben a megrendelés visszaigazolására előírt határidőben tájékoztatja erről a Vásárlót, megjelöli az esetleges későbbi szállítási határidőt vagy helyettesítő terméket ajánl fel a Vásárló részére.

újraküldést kizárólag a küldemény ellenértékének előre történő kifizetése esetén áll módunkban teljesíteni! .

A küldemény (termék) átadása egyéb szállítási címen

A Szállító a megadott szállítási címen a lehetséges átvételi időpontokban 3 alkalommal kísérli meg a küldemény átadását. A 3 . – Címzettnek felróható okból bekövetkező – sikertelen átadási kísérletet követően Üzemeltető jogosult a szerződéstől Vásárló esetleges kárának megtérítése nélkül elállni. Vásárló tudomásul veszi, hogy Szállító a küldemények átadását munka napokon 8 óra és 20 óra között végzi, az ezen kívül eső időszakban Szállítónak nem áll módjában a Szállítási címre kiszállítást végezni, a Vásárló ezzel összefüggésben felmerült esetleges kárát Üzemeltető, illetve Szállító nem kötelesek megtéríteni. Amennyiben a fent megadott időszakban nem tartózkodik a megadott a szállítási címen, úgy szállítási címként (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címét jelölje meg. A Címzettnek felróható okból át nem vett küldemények szállítási költségét a Vásárlóra terheljük. Kizárólag abban az esetben rendelje meg utánvétellel a kívánt terméket, amennyiben a küldemény (termék) átvételekor ki tudja fizetni a Szállító képviselőjének a termék vételárát. Át nem vett, visszaküldött küldemények esetében a visszaszállítás díját a Vásárlóra terheljük, újraküldést kizárólag a küldemény ellenértékének előre történő kifizetése esetén áll módunkban teljesíteni!

A Szállító a küldeményt a címzettnek, illetve annak a személynek jogosult átadni, aki a szállítási címen jelen van és magát a küldemény átvételére jogosultként az Üzemeltetőtől származó megrendelés visszaigazolás (kód) felmutatásával és/vagy a küldemény címiratán lévő címzett és az Üzemeltető nevének együttes bemondásával igazolja.

A Szállító nem jogosult ellenőrizni, hogy a megrendelés visszaigazolást (kódot) felmutató személy vagy a címiraton lévő címzett és az Üzemeltető nevét közlő személy megegyezik-e az Üzemeltető által előzetesen megjelölt címzett személyével. A Szállító a küldeményt átvenni szándékozó, illetve átvételére megjelent személy személyazonosító okmányainak megtekintésére nem jogosult, a megrendelés visszaigazolás (kód) illetéktelen személy általi megszerzése esetén Üzemeltetőt, illetve Szállítót felelősség nem terheli. A Szállító a küldeményt átvételi bizonylattal adja át az átvevő személynek, aki a bizonylaton aláírásával igazolja a küldemény átvételének tényét. A bizonylat 2 (kettő) példányban kerül kiállításra, amelyből egy példányt a Szállító őriz meg.

Kérjük, hogy a küldeményt az átvételkor a Szállító képviselője előtt szíveskedjék megvizsgálni és az esetlegesen a terméken észlelt sérülés, hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a küldeményt. A jelen ÁSZF alapján készült jegyzőkönyveket a Vásárló, illetve a Címzett is köteles aláírni.

Amennyiben a Címzett a küldemény átvételét bármely okból megtagadja, úgy erről Szállító köteles 2 (kettő) példányban jegyzőkönyvet felvenni, amelyből 1 (egy) példány a Címzettet illeti.

Tájékoztatás az át nem vett utánvétes megrendelésekkel kapcsolatban

Felhívjuk figyelmét, hogy az utánvétes csomagok átvételének megtagadása nem egyenlő a szerződéstől való elállás jogával. A szerződéstől való elállás lehetőségéről az ÁSZF 10. pontjában tájékozódhat. Amennyiben sikertelen az  utánvétes  csomag átadás, a számla elkészülte vagy a csomag futárszolgálatnak átadása után mondja le a megrendelést Ön a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján létrejött, a távollévők közötti szerződést megszegi, ami által webáruházunknak kára keletkezik, melynek megtérítése jogos követelésünk. A felmerülő költségeket (oda-vissza szállítási díj, csomagolási díj, kezelési költség) köteles a MOROPEX Trade Kft számára 8 napon belül megtéríteni a kiállított számla ellenében. Amennyiben a csomagot átadtuk a szállítócégnek és erről értesítést küldtünk, a ki és visszaszállítás költsége a Vásárlót terheli.

  1.  Fizetési feltételek

A webshopban megvásárolni kívánt termékek minimális összértéke el kell érje a 3000 Forintot.

A Vásárló a küldemény (termék) vételárát a Szállítónak a küldemény átvételekor készpénzben(utánvételes küldemény), vagy az Üzemeltető bankszámlájára történő banki átutalással a megrendelés visszaigazolása és a számla elkészülte után teljesíti.

Vásárló tudomásul veszi, hogy utánvételes küldemény esetén Szállító csak az utánvételi összeg hiánytalan megfizetését követően jogosult a küldeményt a címzett részére átadni.

Az Üzemeltető, Szállító, a vételár megfizetéséről a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő számviteli bizonylatot állít ki, amelyet Vásárló, illetve Címzett részére emailben elküld a BILLINGO számlázó programból.

Az Üzemeltető részteljesítést nem vállal és nem fogad el, a Szállító nem fogadhat el. A Vásárló a megrendelés összes tételét egyben átveheti, vagy a teljes megrendelés átvételét megtagadhatja. Amennyiben a rendelés átvételét címzett indokolatlanul megtagadja, az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Vásárló regisztrációját megszüntesse, valamint az esetlegesen időközben leadott megrendeléseit törölje.

A megrendeléssel kapcsolatos kérdéseiről az alábbi elérhetőségeken kaphat tájékoztatást: (e-mail cím: ugyfelszolgalat@plazaweb.hu; telefonszám: +36705510552 (08.30 és 15:30 óra között)),

  1.  Elállási jog

 Az elállási jog azt jelenti, hogy internetes vásárlás esetén – azaz interneten (távollevők között) megkötött szerződésektől  a Vásárló  egyoldalúan, indokolás nélkül visszaléphet és a az általa vásárolt termék visszaküldése esetén az eladótól kérheti az általa fizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt az Vásárlónak  nem volt lehetősége a termék megvizsgálására, kipróbálására illetve üzembe helyezésére.

A Vásárló a küldemény (termék) kézhezvételének napjától számított 14 (tizennégy) naptári napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. A Vásárló elállása esetén Üzemeltető a Vásárló által kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti. Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Vásárlót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az Üzemeltető azonban követelheti a Vásárlótól a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának, a gép takarításának és a használatból adódó érték csökkenés megtérítését. 

Az elállási jog gyakorlásának feltételei, részletszabályai:

1. Az elállási jog

–          egy termék megrendelése esetén a termék átvételétől

–          több terméknek egy (meg)rendelésben történő megrendelése esetén (amennyiben azok kiszállítása nem egyszerre történik) az utoljára átvett termék átvételétől

–          több tételből/darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott/átvett tételnek vagy darabnak az átvételétől számított 14 naptári napon belül gyakorolható. A Vásárlónak nem szükséges indokolnia, miért kíván elállni a szerződéstől.

–          Amennyiben plusz adó terhek kerülnek bevezetésre, melyek jelentős mértékben változtatják meg a termékek árát, abban az esetben üzemeltető tájékoztatja a vásárlót az adók áthárításáról, ha ezt vásárló nem fogadja el minden kötelezettség nélkül elállhat megrendelésétől.

2. Az elállási jogát a Vásárlónak a szerződés megkötésének napja (azaz a termék megrendelésének visszaigazolása) és a termék megérkezésének/átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja, mielőtt a szállítócégnek átadásra kerül a rendelése. 

Ebbe a határidőbe (14 naptári nap) a termék átvételének napja nem számít bele.

A Vásárló elállási jogát a Kormányrendeletben található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, Üzemeltető részére e-mail útján vagy postai úton történő megküldésével gyakorolhatja. Ha az Eladó a termék terméklapján biztosít lehetőséget az elállási nyilatkozat megtételére, az Vásárló elállási nyilatkozatát ott is megteheti. Ebben az esetben az Eladó a nyilatkozat megérkezését visszaigazolja.

A nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie a Vásárló elállási szándékának.

3. A termék visszaküldése: amennyiben a Vásárló jelezte az Eladó felé elállási szándékát, a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 naptári napon belül vissza kell küldenie (postára kell adnia/át kell adnia a futárnak), kivéve, ha az Üzemeltető vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

4. a Vásárló által viselt költségek: a termék visszaküldésének költségét a Vásárló viseli, kivéve, ha az Eladó vállalta e költség viselését.

A Vásárló nem gyakorolhatja a fenti elállási jogot:

a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

b) olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;

c) olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;

d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;

e) hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében;

f) szerencsejáték-szerződés esetében.

g) ha olyan zárt csomagolású terméket vásárolt a fogyasztó, amely az átadást követő felbontás után már egészségvédelmi vagy higiéniai okból nem küldhető vissza (például: borotva, elektromos fogkefe, fehérnemű, stb.).

5, Magánszemélyként gyakorolható az elállási jog. Cégként, vállalkozásként nincs erre lehetőség.

Ha az Üzemeltető a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, az elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek az Üzemeltetőt terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről az Üzemeltető egyértelműen és pontosan köteles a Vásárlót tájékoztatni.

Vásárló az elállási jog gyakorlását köteles továbbá előzetesen Üzemeltető részére írásban vagy emailben jelezni. Postai úton írásban történő jelzés esetén a postára adás időpontját időpontját veszi figyelembe az Üzemeltető. Postai úton történő elállás esetében kérjük, hogy ajánlott küldeményként adja postára nyilatkozatát, hogy a postára adás dátumát igazolni tudja!

A Vásárló elállási jogának gyakorlása esetén a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károkat köteles az Üzemeltetőnek megtéríteni!

Egyéb szállítási címen történt átvétel esetén

Amennyiben a Vásárló elállási jogát gyakorolja és a Vásárló, illetve a Címzett a küldeményt (terméket) a Szállítótól vette át, úgy a küldeményt (terméket) postai úton vagy futárszolgálattal köteles az Üzemeltető székhelyére visszaküldeni.

Vásárló az elállási jog gyakorlását köteles továbbá előzetesen Üzemeltető részére írásban vagy telefonon jelezni. Postai úton írásban történő jelzés esetén a postára adás időpontját, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonhívás időpontját veszi figyelembe az Üzemeltető. Postai úton történő elállás esetében kérjük, hogy ajánlott küldeményként adja postára nyilatkozatát, hogy a postára adás dátumát igazolni tudja!

A küldemény (termék) visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik. Az utánvétellel visszaküldött csomagokat az Üzemeltetőnek nem áll módjában átvenni!

Vásárló erre irányuló kérése esetén Üzemeltető teljesítési segédje (alvállalkozója) felkeresi a Vásárlót, illetve a címzettet és a visszárut átveszi, ebben az esetben Vásárló, illetve címzett a visszaszállítás díját a teljesítési segédnek (alvállalkozónak) köteles megfizetni. A teljesítési segéd (alvállalkozó) csak a visszaszállítás díjának kifizetését követően köteles a küldemény (termék) átvételére. A Vásárlótól csak olyan becsomagolt küldemény vehető át, amelynél a csomagolás a küldemény tartalmát a visszaszállítás során megvédi a szállítással rendszerint együtt járó behatásoktól.

A teljesítési segéd (alvállalkozó) a Vásárló, illetve a Címzett által megfizetett utánvételi összegnek a visszafizetésére nem köteles, a visszatérítési kötelezettség az Üzemeltetőt terheli.

A Vásárló elállási jogának gyakorlása esetén a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károkat köteles az Üzemeltetőnek megtéríteni!

A küldemény (termék) vizsgálata az Üzemeltető által

A küldemény (termék) Üzemeltetőhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a küldemény kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbi félreértések elkerülése végett van szükség. A termék vételárának visszafizetése a Vásárló által megadott bankszámlaszámra történik. Amennyiben a kipróbálás mértékénél tovább használták a terméket, úgy az abból adódó érték csökkenést az Üzemeltető levonhatja, a szükséges tisztítás vagy alkatrész csere elszámolása mellett.

  1.  Jótállás

Bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási kötelezettséget jogszabály ír elő. Ez annyit jelent, hogy a gyártó, forgalmazó (Eladó) garantálja, hogy a megvásárolt termék legalább egy évig kifogástalanul fog működni. Az egy év a fogyasztási cikk átvételével vagy – amennyiben azt a forgalmazó, avagy megbízottja végzi – az üzembe helyezés napjával kezdődik. A tartós fogyasztási cikkek egy csoportjára, árra való tekintet nélkül, míg más csoportjára bruttó 10.000Ft vételár felett kötelező a jótállás.

Jótállásnál mindig az eladónak kell bizonyítania, ha mentesülni akar a felelőssége alól, hogy a hivatkozott hiba oka a teljesítés (például: áru átadása után keletkezett és a jogosult/vásárló nem rendeltetésszerű használatának a következménye).

Megjegyzés: A jótállás és a szavatosság között a különbség alapvetően abban keresendő, hogy adott esetben, egy jogvitában melyik felet terheli a bizonyítási kötelezettség.

A szavatossági és jótállási szabályoktól általánosságban tilos eltérni az új Ptk. szabályai szerint a fogyasztó hátrányára.

Amennyiben a vonatkozó jogszabályok alapján jótállási nyilatkozat kerül kiállításra, úgy Szállító, a jótállási nyilatkozatot a termék Vásárló általi átvételekor Vásárló rendelkezésére bocsátja. A jótállás a Vásárlónak a törvényből eredő jogait nem érinti. A termék meghibásodása esetén a termékhez mellékelt jótállási nyilatkozatban megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá az Üzemeltető elérhetőségeinek valamelyikén.

A garancia idő jelzése kizárólag fogyasztókra érvényes.
Cégek, vállalkozások, egyéni vállalkozók, adószámmal vásárlók esetén a jótállás 6 hónap.

Jótállási igény korlátozásának vagy kizárásának esetei:
a, a használati és kezelési útmutatótól eltérő használat, kezelés, az előírt karbantartási, beállítási munkák elmaradása;
b, hanyag, szakszerűtlen kezelés, szerelés, rendeltetésellenes használat, külső hatás következtében való mechanikai sérülések, átalakítás, helytelen tárolás;
c, időjárási, környezeti tényezők, elemi károk (eső, fagy, tűz, erősen szennyezett levegő, stb), kemény hálózati víz, nem megfelelő feltöltési víz miatti károsodás;
d, az elektromos hálózatból származó káros hatások (túláram, villámcsapás, stb) okozta meghibásodás esetén.

  1.  Kellékszavatosság

A termék hibája esetén a Vásárló dönthet arról, hogy vagy a szerződéses partnerével (az Eladóval) szemben érvényesíti (kellék)szavatossági igényét vagy a gyártóval szemben érvényesíti termékszavatossági igényét.

Kellékszavatossággal kapcsolatos jogait akkor érvényesítheti a Vásárló, ha az Eladó hibásan teljesített. A Vásárló szavatossági igénye önmagában azon ténynél fogva fennáll, hogy a „szolgáltatás” a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

A jogosult az új Ptk. alapján a kellékszavatossági igényét a teljesítés időpontjától számított egy év alatt érvényesítheti. Amennyiben azonban a szerződés fogyasztó és vállalkozás (Eladó) között jött létre, akkor a kellékszavatossági igények a teljesítéstől számított két év alatt évülnek el.

Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: 
Vásárló kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
 

  1.  Termékszavatosság

A termékszavatosság alapján a gyártó (aki alatt termékszavatosság körében az előállítót és a forgalmazót is egyaránt értjük) közvetlenül felel a hibás ingó(!) dolog hibájáért a Vásárlóval szemben, de csak a jogi értelemben vett Vásárlóval (fogyasztóval) szemben.

Termékszavatosság esetén a termék akkor hibás, ha a forgalomba hozatalkor (amikor a konkrét termék a gyártó fennhatósága alól kikerül, és nem akkor, amikor a terméktípus megjelent a piacon) hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A termékszavatosság a gyártót a termék forgalomba hozatalától számított két évig terheli. Ezen igényérvényesítési határidő azonban annyiban eltér a kellékszavatossági határidőtől, hogy nem elévülési, hanem jogvesztő, azaz ezt követően már termékszavatossági igényt nem lehet érvényesíteni.

A termékszavatosságból eredő jogok tulajdonváltozás esetén az új tulajdonost illetik meg.

A Vásárló termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártótól a Vásárló elsősorban kijavítást kérhet. Ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, vagy a Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges, akkor cserét kérhet. Azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen értelemszerűen a gyártó és a Vásárló között nem jött létre szerződés, így „pénzátadásra” vagy szerződéstől való elállásra sem tud sor kerülni.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 
Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
 

  1.  A szavatossági igény estén történő eljárás

Vásárló és Eladó közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Vásárló hátrányára nem térhet el.

A Vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

Az Eladó a Vásárló nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha az Eladó a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

Az Eladó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

 15. Panaszkezelés

Eladó célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az Eladó adatainál, fent rögzített e-mail címére, vagy postai címére teljesített levél útján is közölheti.

A fajta és mennyiség eltérését, illetve a kiszerelés sérülését az átvételkor nyomban jelezni kell. Egyéb panaszt, a felmerülést követő 3 napon belül kell jelezni az Eladó elektronikus levélcímére (e-mail címére). A panaszt az Eladó a fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelő rendben kezeli, és arra 3 napon belül elektronikus levélben ad választ.

Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben az Eladó elismeri a panaszt, úgy gondoskodik a díjmentes cseréről, illetve pótlásról. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak. 

Az írásbeli panaszt az Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli (Fgytv. 29. §-a (11) szerint). A (11) bekezdésben meghatározott együttműködési kötelezettségét megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot.

Vásárlói panasz esetén közvetlenül is megkereshető:


Pest Megyei Békéltető Testület elérhetőségei
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240. 
Telefonszáma: +36 1 269 0703 
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu 

Budapesti Békéltető Testület székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Budapest XIII. kerületi Önkormányzat

Hatósági Főosztály

1139 Budapest, Pap Károly u. 4-6

Telefon: +36-1-896-5328

e-mail cím: fogyasztovedelem@13kh.bfkh.gov.hu

 

Fogyasztóvédelmi Főosztály

1051 Budapest, Sas utca 19. III. emelet

Telefon: +361-4502598

E-mail cím: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

 

16 Egyéb rendelkezések

A jelen ÁSZF alapján az Üzemeltető és a Vásárló között létrejövő szerződés elválaszthatatlan mellékletét képezi az Üzemeltető Adatvédelmi nyilatkozata, amelyet a Felek magukra nézve kötelezőnek fogadnak el.

A jelen ÁSZF mindenkor hatályos szövege a Webáruház weboldaláról mindenkor letölthető.

Üzemeltető jogosult a Vásárlóval, illetve a címzettel szemben fennálló követelését beszámítás útján érvényesíteni. Vásárló, illetve címzett csak az Üzemeltető által írásban elismert, illetve a bíróság által jogerősen megállapított követelését jogosult az Üzemeltetővel szemben beszámítás útján érvényesíteni.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., a Rendelet és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadók.